niedziela, 15 kwietnia 2012

Gwiezdne wojny - odwieczna walka Dobra ze Złem

Gwiezdne wojny - odwieczna walka Dobra ze Złem

Można przytoczyć sporo przykładów filmów, które w twórczy sposób wpłynęły na design. Jednak jeden film (a raczej cykl filmów) zdecydowanie się wyróżnia spośród tych przykładów. 

Kiedy 25 maja 1977 roku zaczęto wyświetlać w Stanach Zjednoczonych film „Gwiezdne wojny : epizod IV - Nowa nadzieja”, chyba niewiele osób mogło przypuszczać, że oto pojawił się film, który dokona rewolucji w kinie. Po tygodniu wyświetlania film bił rekordy frekwencji i już było wiadomo, że ten film ma jakąś niezwykłą magię, że wzbudza fascynacje i uwielbienie, które trudno wytłumaczyć.
George Lucas, twórca scenariusza i reżyser filmu „Gwiezdne wojny : epizod IV - Nowa nadzieja”, oparł swój film na tradycyjnym i starym jak świat schemacie walki Dobra ze Złem. Ten schemat znany jest z wielu baśni oraz legend. Od czasów starożytności pojawia się w różnych kulturach i religiach - wystarczy choćby sięgnąć po eposy z Sumeru czy mity greckie.
Postacie stworzone przez George’a Lucasa zaczęły żyć własnym życiem. Uruchomiono masową produkcję gadżetów pojawiających się w „Gwiezdnych wojnach”. Oczywiście, najbardziej popularne są miecze świetlne, którymi posługują się rycerze Jedi. 
Design często czerpie inspiracje z kultury masowej, filmów, komiksów czy sztuki współczesnej. Ciekawy design w takich branżach jak agencja interaktywna  czyagencja reklamowa ma pierwszorzędne znaczenie. Agencje te są kreatorami reklamy i same muszą dbać o swój wizerunek, który jednoznacznie powie, że ta agencja zrobi świetną reklamę. Często wykorzystuje się to jest "na czasie", czyli właśnie kreskówki, filmy, itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz